SEO İşletme İçin Neden Önemli?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) bir web sitesinin Google, Yahoo veya Bing gibi sitelerde arama motoru konumu ve görünürlüğü artırır.

SEO İşletme İçin Neden Önemli?


Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), bir web sitesinin Google, Yahoo veya Bing gibi sitelerdeki arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) konumunu artırmak için kullanılan yöntemi ifade eder. İşletmeniz için bir SEO stratejisi geliştirmek, web sitenize tüketici trafiğini çekmenin yanı sıra satışlarınızı ve gelirinizi artırmanıza yardımcı olabilir. SEO stratejinizi geliştirmeye başlamanız için, Google gibi arama motorlarının organik arama web sitesi yerleşimlerini sıralamak için metrikleri nasıl kullandığını anlamak için işte size biraz arka plan var.

Bir arama motorunun amacı, aradığınız bilgileri olabildiğince hızlı ve doğru bir şekilde sunan tarafsız sonuçlar sağlamaktır. Bunu yapmak için, arama motorları tüm ilgili bilgileri çevrimiçi olarak belirleyebilir ve bunları kalite ve alaka düzeyine göre sıralayabilir. Arama motorları organik bir aramada web sitelerini sıralarken dahil olan yüzlerce faktör vardır. Şaşırtıcı bir şekilde, milyarlarca veri parçasını 0,5 saniye gibi kısa bir sürede analiz edebilirler.

Sitenizi optimize etmek için yaptığınız eylemler, SEO sıralamanız üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olacaktır. H1 etiketleri, web sitenizin meta açıklamasında kullanılan kelimeler, içerik ve anahtar kelime yoğunluğu, kalıcı bağlantılar ve geri bağlantılar gibi bileşenler, sıralamanızı yükseltmek için yararlanabileceğiniz birçok şeyden bazılarıdır. İşte bu bileşenlere ve bunların en sık kullanılan arama motoru olan Google ile nasıl ilişkili olduğuna hızlı bir bakış:

H1 Etiketleri

Bunlar, içeriğinize başlık eklemek için kullandığınız daha büyük başlıklardır. Örneğin, bu makalenin H1 başlığı 'SEO nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?' Bu makale, birisi H1 etiketinde bulunan 'SEO' ve 'business' gibi anahtar kelimeleri aradığında google'da görünebilir. H1 etiketlerinizin gösterilmesini istediğiniz anahtar kelimeler ile alakalı olduğundan emin olun.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Hedef kitlenizin aradığı anahtar kelimenin web sitenizde görünme miktarıdır. Anahtar kelimelerinizi yalnızca H1 etiketlerinizde değil, aynı zamanda içeriğinizin gövdesinde de belirttiğinizden emin olun. Anahtar kelimelerinizi sık sık dahil etmek isteseniz de içeriğinizi aşırı doyurmayın. Unutmayın, Google eşanlamlı anahtar kelimelerin kullanımını da dikkate alacaktır.

Meta Açıklaması

Bu, arama motorlarınahtml etiketlerinizde sağladığınız açıklamadır. Web siteniz için kullandığınız meta açıklama, hedef kitlenizin aramasını istediğiniz anahtar kelimeleri de içermelidir.

Kalıcı bağlantılar

Bu, web sitenize özgü kalıcı URL bağlantılarını ifade eder. Google'da daha üst sıralarda değerlendirilmek için anahtar kelimelerinizi bu kalıcı bağlantılara dahil etmeniz avantajlıdır. Örneğin, bahçecilikle ilgili bir web siteniz varsa ve tüketicilerinizin "çim ürünleri" anahtar kelimelerini bulmasını istiyorsanız, https://www.tekzen.com.tr/cim-halilar gibi kalıcı bağlantıya sahip bir sayfaya sahip olmanız en uygunudur.

Geri bağlantılar

Bu, diğer web sitelerinin web sitenizin URL'sini görüntüleyenlerini sağlayarak sizin sitenize geri dönmeleridir. Örneğin, Forbes kendi web sitesinde işletmenizden bahseder ve okuyucuları için web sitenize geri giden bir bağlantı içerirse, bu bir geri bağlantı olarak kabul edilir. Bunlardan ne kadar fazlasına sahipseniz, anahtar kelimelerinizde daha yüksek sıralarda yer alma fırsatlarınız o kadar iyi olur. Bununla birlikte, geri bağlantılarınızın kaynağı da sıralamada bir faktör oynar. Google kaliteye değer verir ve geri bağlantınızın geldiği kaynak ne kadar büyükse (örneğin, Forbes, NY Times, .gov adresleri vb.) SERP'lerinizde daha üst sıralarda yer alma şansınız o kadar artar. Web sitelerinden geri bağlantı satın almanın 'siyah şapka SEO' olarak kabul edildiğini ve tavsiye edilmediğini unutmayın.

SEO stratejisi uzun vadeli bir süreç olmalıdır

Bir Google aramasının ilk sayfasına yerleştirilmek bir gecede gerçekleşmez. SEO stratejinizin sürekli bir süreç olması gerekir. Teknoloji geliştikçe arama motorları da web sitenizin nasıl sıralanacağını tanımlayan algoritmalarını değiştirerek bu değişikliklere uyum sağlar. SEO stratejinizi takip edin ve güncel olduğundan emin olun.

SEO stratejiniz, uygun bakım ile sizin ve işletmeniz için uzun bir yol kat edecektir. Sadece mevcut müşteri tabanınıza sahip olmayacaksınız, aynı zamanda anahtar kelimeleriniz için ilk 5 aramada bulunarak web sitenize pasif bir şekilde trafik tahakkuk ettirebilirsiniz. Müşteriler, işletmeniz ile ilgili alakalı bilgi ararken sizi ve işletmenizi kolayca bulabilir. SEO stratejinizi takip etmek için iyi bir kural, rakipleriniz tarafından kullanılan taktikleri araştırmaktır. Kendi anahtar kelimelerinizi Google'da arayın ve ilk 5 aramaya kimin girdiğini görün, ardından nasıl ve neden üst sıralara yerleştirildiklerini görmek için web sitelerini analiz edin.